22 juli 2006

Solomobil.

Sitter hos kusin Sofia idag igen. Tillsammans med Sofia, Irja och Elin (sofias kompis). Fast just nu är det bara jag och Irja som sitter här. Sofia och Elin åker i skrivande stund till OK för att köpa något gott.

Fy jäklar vad vädret har varit underbart dessa två dagar. Fantastiskt. Dessutom förgylldes min tillvaro när jag helt plötsligt får en ny mobil. En Sony Ericsson Z530i närmare bestämt. Skitnöjd är jag. Speciellt när jag inte har tjatat ett dugg på mamma och pappa om det. Men nåväl. Grejen var den att mammas mobil gick sönder för ett par dagar sedan och langen går i familjen, så hon (som använder mobilen minst) får pappas och pappa får min gamla och jag som är mest kräsen får en ny. Fantastiskt.
Men som sagt. Jag tänkte prata om vädret. Görskönt och idag har man fått en lite rejälare bränna, utan att för den sakens skulle bli sönderbränd. Tricket stavas olivolja. Man ska lyssna på gamla tanter ibland. Dom kommer med rätt bra tips då och då. För det första: Man blir sexig som fan när man glittrar i oljan. Ser ut som om man har muskler ju! För det andra: Brännan blir riktigt snygg. Härligt brun, i alla fall på mig. För det tredje. Insekter tycker inte riktigt om oljan, så man blir utan dem. Härligt.
Däremot är det kladdigt. Men det är vanlig sollotion också så whattaheck.

Öis spelade oavgjort idag. Haha. Stackare. Idag var de faktiskt värda en seger, men så kommer ex-ifkaren och ex-frölundaiten Gustaf Andersson och klämmer in en boll med tre minuter kvar. Förlåt Nina men jag skrattade riktigt gott. Det är så typiskt ett lag som inte har självförtroendet med sig.
Härligt dock att "henke-effekten" totalt har uteblivit. Han var helt osynlig i största delen av matchen.
Dessutom roligt att TV 4 sänder allsvensk fotboll. Jag njuter.

Annars då.
Ingenting.
Snark.
Har blivit långa sovmorgnar men imorgon är det tydligen slut på det, för vi ska lapa i oss det mesta av solen imorgon också. Förhoppningsvis blir himlen lika klarblå och utan moln som den var idag.

Inga kommentarer: