29 augusti 2006

PR-trick.

Ikea-reklamen är mysig.
Hon är charmig när hon visar sina skor för alla, verkligen alla, tillfällen.

Men än en gång undrar jag. Varför ökar vårt köptvång då vi ser en invandrare på knacklig svenska försöka sälja varor till oss? Varför lyckas de?
Jag har redan kommenterat Lotto och Järnia. Nu har också Ikea, hängt på trenden.
Kan de ha anlitat samma reklambyrå, månntro?

3 kommentarer:

Anonym sa...

För att svenska låter så tråkigt och vanligt och världen i dessa tider behöver något nytt i reklambranchen?

Anonym sa...

hahaha, mycket möjligt!
bra teori där micke! ;P

Författaren sa...

Helt klart en poäng det där med svenskan. Vi hör det hela tiden utan brytning, så det är ju klart skönt och roligt med omväxling.

Men liksom. Ändå. Nåväl. Jag misstycker självklart inte. ^^,