27 augusti 2006

Vilja och längtan.

Hur länge är min design ny?
Tills alla i världen sett den? Eller ska jag beteckna den som gammal nu?

Nåväl. Real Madrid kunde inte slå hål på Villareal ikväll. Tur för dem att Villareal var inkapabla till detta.
Just nu spelar rödvitrandiga Athletic Bilbao mot blåvitrandiga Real Sociedad. Sjukt jobbigt att se vilket lag spelare tillhör på min lilla teve.
All heder åt Bilbao som envisas med att bara ha baskienfödda spelare i laget. Mycket bra gjort att vara ett lag i La Liga då, eftersom alla andra lag är styrda av pengar och köper spelare varifrån de än kommer.

Imorgon börjar skolan igen. Sista året på gymnasiet. Har gått utomordentligt fort, de här två första åren. Sista nu. Känns som att kraven var större första året. Nu känns det mer, upp till en att prestera så bra man själv kan. Inte att vara lika bra som snittet eller liknande. Vilket känns betryggande. Kanske har man mognat till lite grann.
Lärorikt kommer det sista året säkerligen vara. Precis som alla andra under skolgången.
Nu hoppas jag bara att året ska löpa på relativt smärtfritt och den 31a maj kommer vi springa ut genom Norra byggnadens stora port för att motta föräldrarnas stolthet.
Underbart.

Det är några saker som kommer driva mig genom det här året:
• Längtan efter studentdagen
• Viljan att arbeta med mitt projektarbete

• Viljan att komma in på journalistutbildningen på universitetet
• Viljan att komma tillbaka från min efterhängsna knäskada

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bara ett år kvar nu Michael!! =D =D

Författaren sa...

Ja, visst är det underbart.

Anonym sa...

jag skall också gå journalistutbildningen. :D

fast med tanke på att jag skall flytta till england efter trean och sen resa med michaela när hon tar studenten så kommer jag börja när du är klar. haha. det känns ju bra.

Författaren sa...

Ska du flytta till England? Nej, vad avundsjuk jag blir! Typ min dröm eller något. Jag vill i alla fall bo utomlands ett tag och verkligen leva där. Eftersom jag inte behärskar något annat språk än svenska och engelska ordentligt så ligger ju väl det nära till hands. Möjligtvis Norge och Danmark såklart också, men hallå? Nej?