28 augusti 2006

Första skoldagen.

Jag tror många har den här inledningen på bloggen idag:
Första dagen i skolan är avklarad.
Jag känner mig mer motiverad än någonsin och det var faktiskt, om än bara en liten gnutta, roligt att göra fysikläxan vi så sadistiskt blev tilldelade på vår första lektion.
Biologiläxan har jag ännu inte hoppat på. Det blir alldeles strax, efter denna blogg.

Regn i massor på morgonen gjorde faktiskt inte mitt uppvaknande sämre. Efter en lagom dos av sömn, tydligen, vaknade jag upp hur pigg som helst och studsade upp i duschen och åt frukost. Det är en raritet, vet mina vänner: Att jag, Michael Lagercrantz, äter frukost på morgonen innan skola. Krispigt, indeed.
Upprop och så vidare klockan 9.
Fysiklektion. Här hoppar vi på det direkt. Vem tusan hade väntat sig att vi skulle kunna massan av en elektron efter sommarlovet? Tydligen är den 9,109382 x 10 upphöjt till -31. Det är lite det.
Nåväl.
Håltimma inklusive bamba (köttbullar och pasta)
Biologi B började också. För första gången känner jag att jag VILL springa hem och läsa i boken, den verkar så intressant bara. Fast den känslan lär ta slut efter morgondagens laboration.
Hem igen, trodde jag. Men istället fick jag åka hem till Nina för att kolla film.
Jarhead, vilken var hyfsad men betyget dras ned på grund av långtråkighet.
V för Vendetta kom jag aldrig riktigt in i och tyckte den var lite konstig. Får nog se den en gång till eller så. Lite för trött för att hänga med.

Nåväl. En liten löprunda och så äta pizza och sedan sätta sig framför datorn och teven resten av kvällen. Göra läxa och så vidare.
Nu blir det snart sängen som gäller.

Jag säger godnatt med ett par ord såsom skandal när det gäller fotbollsmatchen mellan Hammarby och Djurgården idag.
Jag är inte alltför kritisk mot publiken som stormade planen. Mer kritisk till hur man kan få in fyrverkeripjäser in på arenan. Svagt gjort av matchvärdarna innan match.
Nåväl. Ska inte ge dem mer uppmärksamhet än de redan får.
Tråkigt är det i alla fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Duktigt av dig att äta frukost=)

Anonym sa...

Faktiskt. Heja, heja. Varför inte göra det till en vana?

Författaren sa...

Tycker faktiskt det. Blev dock ingen idag, försov mig. >_<
Jag undrar vem anonymous kan vara. Hemlig beundrare? ^^,