29 augusti 2006

Ämnesjakt.

Ja. Andra dagen i skolan är klar.
Jag har fått Matematik E inskrivet på schemat. Man kanske ska besöka Carl-Eric imorgon också, bara för att se efter om det finns några lediga platser i några andra kurser som jag eventuellt kan gå då, det vore nämligen bra att kunna få byta några betyg. Vi får se.
Nöjd med mitt schema faktiskt. Förutom att min enda lektion på fredagar är Idrott och hälsa. Nåväl. Jag ska inte klaga. Det är den enda lektionen, men den känns omotiverad. Men jag ska sköta mina kort, i och med att jag inte kommer kunna vara med på idrotten aktivt på slutet av höstterminen och troligen största delen av vårterminen.

Fick inte träffa vår historielärare idag heller. Tydligen var hans barn sjukt. Där sprack våra tankar om honom som en Lars-kopia. Efter att ha sett honom lite suddigt på ett gammalt klassfoto fick jag och Anton för oss att han skulle kunna vara en typ med Larspersonlighet. Fråga mig inte varför. Men det sprack ju i och med att han hade barn. Han ser fortfarande ensamstående ut trots allt, i alla fall på kortet.

Isch, ta mig från min halsbränna. Kan man springa ifrån den månntro?

Hetast idag är nog trots allt premiären av Idol 2006. De första programmen är ju de roligaste, så det blir till att bänka sig framför teven klockan klockan 8. Fråga mig inte varför, men jag har fått ett litet sug efter att följa med i det. Liksom, bredda min nutidskunskap och få ytterligare ett samtalsämne på den sociala tavlan med post-itlappar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mot halsbränna:

En rå potatisskiva tuggas långsamt och omsorgsfullt.

Äckligt, men det funkar.

Författaren sa...

Oj! Spännande.
Jag antar att Anders då inte behöver vara rädd för halsbränna, ty han tog sig en tugga av potatisen på biologilabben idag.
hoho.

Hjärligt tack för tipset, anonymous!