08 september 2006

Filmhumor.

Men alltså, jag skrattar mig halvt fördärvad när jag nu sitter och titta på teve.
6:an visar en film som heter "Chameleon 3: Dark Angel". Har i och för sig inte sett den från början men efter fem minuter har jag sett halvt dussin actionklichéer och cirka 4 minuter av idiotiska specialeffekter. De är seriöst sämre än effekterna i Star Warsfilmerna från sjuttio/åttiotalet. Seriöst sämre än Spy Kids.
Så här står det om filmen i GP's tevetablå:

"Amerikansk actionfilm från 2000. Kam arbetar som specialagent för den internationella polisen. Hon är människa, fast en mycket speciell sådan. Hon har nämligen fått förbättrad fysik med hjälp av djurgener. Nu har hon fått i uppdrag att skydda ett femtonårigt vetenskapsgeni som har gjort en uppfinning som kan förändra världen."
Näe. Fyfan.

Och nu börjar jag bli trött i käkarna av att tugga bananchips. Nåväl. Det är värt det.

Inga kommentarer: