02 september 2006

Landskampshelg.

Har kommit hem nu, och det är fotboll som gäller.
Landskampshelg i och med att EM-kvalhösten drar igång.

England mot Andorra sänds just nu. Jermaine Defoe gjorde precis 4-0 till England två minuter in i andra halvlek. Härligt. Men det jag tänkte skriva var att jag fick rysningar när publiken drar igång "God Save Our Queen" akapella inför andra halvleks avspark. Underbart att domaren väntar in slutet på låten dessutom och låter spelet börja då publiken applåderar sig själva för sin underbara insats.

Förresten är det ett England som fortfarande ställer upp utan sin allra största fixstjärna David Beckham. Tycker det är rätt av Steve McClaren, den nye managern. Beckham höll handen med Sven-Göran Eriksson. Nåväl.

HAHA. Andorras nationalarena har 1 200 platser. Fullsatt. Vilken otrolig omställning att nu idag då får spela på Old Trafford i Manchester, som har byggts ut till över 70 000 åskådarplatser.

Om ungefär 50 minuter skall Sveriges kvalmatchande börja med bortamatch mot Lettland i Riga. Intressant att se hur det här skall gå, då vi har ett svenskt landslag som varit på sin topp men är på väg nedåt.

Nu ska jag återigen koncentrera mig på fotbollen, och njuta av passningsspelet. Det är knappt att Andorra varit nära Englands straffområde.
Min favoritspelare just nu: Owen Hargreaves, Bayern München. Han var för övrigt på väg till Old Trafford och Manchester United nu, men hans tyska klubb var inte villiga att sälja. Dumma tyskar. Engelsk fotboll är ju bäst. Förstår att Owen vill dit.

Inga kommentarer: