08 september 2006

Sjukling!

Jo. Jag är lite sjuk. Tillräckligt för att inte vara med på gympan idag som är min enda lektion.
Långhelg tagen istället.

Men i och med att jag inte kunde gå på skolan får jag inte heller gå på GAIS - Helsingborg ikväll, vilket är ett rätt naturligt beslut som jag går med på. Istället kommer nog Nina på besök efter att hon slutat skolan.
Så för att slippa vara nervös vid en radioapparat beställde jag hem matchen på PayPerView istället. Myspys om det inte hade varit för att de höjt(?) priset på idrottsevenemang. Jag hade för mig att det kostade 69 kr per match, men icke. 99 spänn fick man nu punga ut. Nåväl.
Hoppas det är värt det.

Jag hade ju verkligen velat gå på Fredriks lektion idag. Skulle spela Speedminton. Verkar heltufft. Nåväl. Jag får stå mitt kast.

Mando Diao var bra igår också. Fick lite mer livekänsla än på Yran, då jag bara satt vid sidan om och pratade med min kära kusin. I går hade jag mer fokus på bandet och musiken. Rätt soft. Svagheten ligger i att de är så kaxiga att de tycker att deras musik är världens bästa, inget problem i det, men när man lyssnar i ungefär en timma så blir det enformigt och monotont. Samma mönster i låtarna hela vägen.
Det drar ned betyget lite.
Sedan är jag inte alls kunnig inom ämnet Mando Diao egentligen, men det var den känslan jag fick. Men om man håller sig till ett par låtar, är det riktigt, riktigt skön musik.

Inga kommentarer: