11 oktober 2006

Tröttma.

Haha. Jag hamnade inne på den här sidan av någon anledning.
Jag skrattade gott åt mina grannar när jag läste det.

Vidare hamnade jag här, och det är inte klokt hur mycket slang man pratar egentligen. Eller i alla fall har pratat. För många ord i den här listan har jag slutat använda, men när jag minns tillbaka på låg- och mellanstadiet känns orden oroväckande bekanta.
Nåväl. Roligt var det.

Och det var någonting jag tänkte säga.
Jo! Vi bestämde dag och film och sånt där för vårt biobesök med filmkunskapen.
Det blev Sveriges Oscarkandidat Farväl Falkenberg. Jag känner på mig att det kommer vara en film, helt i min smak.
På onsdag i nästa vecka. Så jag hinner ju faktiskt se den innan USA. Helt fantastiskt underbart. Jag gillar det.
Gud, så mysigt vi ska ha det!

I övrigt. Svenska. Skriva ett referat. Det hade jag nästan glömt bort hur man gjorde. Men nåväl. Det går säkert bra. Fysik också. Har vi någonsin gjort något vettigt på våra lektioner? Jisses, vad det känns onödigt.
Slut.

Var nere hos optikern och hämtade ut och betalade mina linser.
Klockan var halv två när jag kom ned. Stängt!
"Lunchstängt mellan 13 och 14" stod det på en lapp uppsatt med tejp på glasdörren.
Så jag tog en promenad runt om bland vår företagsmetropol på Norra Älvstranden. Mysigt, om än lite för blåsigt.
Till slut öppnade butiken och jag kunde lämna över de 1775 som linserna kostar. Det är dyrt, men japp. Jag behöver dem och tänker inte skaffa glasögon igen.
Träffade dessutom Emina när jag klev på 16 hem. Hon gick dock av just vid Lindholmen (ja, jag kunde inte motstå frestelsen att gå på när den kom så lägligt.)

Snart ska jag iväg och titta på kakel igen. Mamma och pappa har äntligen hittat något som dom vill ha. Nästan svart golv tydligen. Lite marmor och mosaik. Jag tror det kan bli tufft. Mycket tuffare än vad vi har nu i alla fall.
Så det känns gött. Men i dag är det min tur att godkänna det. Gör jag det, är saken biff.

Sedan är det fotboll i kväll. Island - Sverige. Jag tror och hoppas på svensk seger. Men ja, jag hade extremfel förra matchen vilket gör att jag hukar mig och vågar inte tippa i dag.
Fegt att kuka ur så. (härligt uttryck det där.) Men nåväl.

Inga kommentarer: