26 november 2006

Åberg.

Hemma och resan har gått mycket bra. Jag har fått mycket biologi pluggat och jag känner en sådan där äcklig självsäkerhet inför provet trots att jag inte borde ha det.
Själva bilresan som jag oroat mig så inför var absolut inga problem och nu i dag sov jag från Eskilstuna och vaknade upp i Alingsås. Himla gôtt.

Lördagen bestod i att faktiskt vara något kulturella. Vi besökte Lasse Åbergs Museum. Det ligger avsides om något, men han ville väl ha nära till arbetsplatsen för när vi steg in i butiken, så vem är det inte som står och tar emot pengar för inträdet?
Riktigt tufft. Tror att Solle kommer få flipp på alla fina Kalle Anka-dockor och leksaker som fanns där. Ännu tuffare.
Nåväl. Det var riktigt mysigt och att få prata med Stig Helmer himself är ju ännu bättre. Han är sådär underfundigt fyndig i allt han gör. Det gillar vi.

Söndag var bara plugg och ät-dag. Så inget mer om det.

Nu är jag hemma och jag hoppas att ni inte har saknat mig allt för mycket.

Nu ska jag packeteras in i soppåse och gladpack och ta en liten dusch. Jag får besö-ök.
Tjing.

Inga kommentarer: