14 november 2006

Hemma.

Har kommit hem nu.
Lite omtöcknad av allt smärtstillande.
Har pumpats i runt 15 panodil, 8 Tirapol (eller nåt sånt) och en massa smärtstillande sprutor.
Och det gör fortfarande ont.

Jag hade visst ett medfött fel på knäet.
Alla har egentligen en skåra som knäskålen rör sig i.
Jag har ingen sån skåra. Alltså fanns ingenting som gjorde att den stabil i sidled. Happ.
Varför har ingen sagt det tidigare?
Nåväl.
Nu har jag en skåra urgröpt i benet eller nåt sånt i alla fall. Jag har fått lårmuskelfästet flyttat och ledkapseln öppnad eller nåt sånt.
Hann inte riktigt med när läkaren förklarade.
Men nåväl.
Nu är jag hemma.
Skönt det.

Ska gå runt med det här stödet (en orthros) i tre veckor. Får inte ta av mig det inte ens om jag ska duscha. Nu går jag böja benet mellan 10 och 75 grader. Vilket betyder att jag inte kan ha det helt rakt.
Efter tre veckor kommer jag att få böja benet 0 till 90 grader och få ta av mig stödet om jag ska duscha.
Fyra veckor och jag får ta av mig stödet på natten för att kunna sova bättre.
Efter sex veckor får jag ta av mig stödet helt och hållet.
Det är precis innan jul typ. Jobbigt.

Nu måste jag gå och lägga mig och käka piller igen.
Plugga lite också. Usch.
Men men.

1 kommentar:

Författaren sa...

JA! Glass, glass i stora lass!