27 november 2006

Intressen.

Det är lite konstigt, det där med intressen.
Har funderat lite på det. Är det något man föds med och hur mycket kan man påverka någons intressen? När "hittar man på" vad man ska tycka är intressant? Det är väldigt svårt att intala sig själv att det är intressant.´
Lite lurigt det där.
Jag har varit bilintresserad sedan jag var mycket liten, eftersom pappa jobbade och fortfarande jobbar på Volvo Personvagnar. Det var han som lärde mig alla bilmärken vid 3-4årsåldern och det var farfar som lärde mig att spotta när jag såg en Saab.
Fotbollsintresserad blev jag av en slump i ettan. En man från fotbollförbundet som var där och pratade om att man kunde börja spela fotboll. Det ville jag göra och helt plötsligt var jag såld.
Nåväl.

Jag var helt ointresserad av amerikanska revolutionen för ett par dagar sedan. I dag är det något av de mer fascinerande ämnena någonsin.
Det är lite konstigt, det där med intressen.

Inga kommentarer: