10 december 2006

Film.

Mysigt hos Sigrid i går kväll.
Såg på Aristocats (vilken filmkväll innehåller inte Disney?)och konstaterade att VHS:en som produkt är död på riktigt.
Såg på Mean Girls på min och Solles begäran. Få är så söta som Lindsay Lohan på film. I verkligheten är jag lite mer skeptisk till henne, AA-möten när hon är 20 i ett land där man får dricka när man är 21?
Satte på Vin Dieselrullen Guilty men vi var tvungna att tänka och stängde av efter 20 minuter, för att upptäcka att Moulin Rouge gick på TV4. Fantastiskt. Jag som, lite grand, längtat efter att få se den igen. Det har funnits ett litet sug sedan jag var i USA i princip tror jag. Nåväl.

Egentligen skulle vi ha svenskt filmtema, men så blev icke fallet som synes.
Vi var i bokstavsordning Anton, Hilda, Jag, Nina, Sigrid och Solle.

Nina och jag tittade på uppskjutningen i natt också. Det är rätt fantastiskt det där egentligen.

Och i dag har handlat om att plugga lite matte, och faktiskt förstå den, och läsa min svenskabok som efter femton sidor inte har någon mening alls. Den är helt enkelt sjuk. Jag tror inte jag vunnit någonting på att läsa denna bok. Jo, vilken betydelse stycke- och kapitelindelning har. Dessutom har jag 60 sidor kvar att läsa.

Och jag börjar bli frustrerad över att det inte händer något på värvningsfronten. Ge oss julklappar i förväg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle oxå ha kollat på uppskjutningen så lät tvn vara på och la mig i sängen för att titta men jag lyckades naturligtvis somna och vaknade en kvart efter att han hade börjat sin resa! Surt!

Författaren sa...

RE: sis
Haha. Oerhört surt måste jag lägga till. Men stackare. Nåväl. Vi får sticka till Stockholm och kulturmuséet för att kolla in Fuglesang när han ska slå världsrekord i att hålla en frisbee i luften så länge som möjligt.