08 december 2006

Fårlunga, den nya stressbollen.

Dagen har varit sjukligt trött och minst lika flippad.

Började, som vanligt, med att försöka gnugga gruset ur ögonen och det verkade som om ett helt stenbrott fanns i tårkanalerna. Fysiklabb. Jag ägde totalt efter en stund. Åtminstone eftersom jag inte kan eller har gått igenom det vi gör. Ändå så kunde jag. Fräckt.
Nåja, Anton var duktig han med.

Biologilabben som sedan följde var den roligaste och mest intressanta i hela mitt liv. Vi skulle dissekera. Och inte någon fånig bläckfisk eller kräfta. Nej, här skulle dissekeras fårinnandöme.
Göran tömde ut ett system av lungor, hjärta, mellangärde, luftstrupe, matstrupe och egentligen skulle också lever och njurar funnits med, men tyvärr icke. Mamma Scan hade varit lite för grov i hackningen. Oj, så oaptitligt det låter. Men det var sjukt roligt.
Eftersom(?) det var ett killgäng som satt runt vårt bord blev det rätt mycket lek med organen. Men det måste sägas att det var under ordnade former. Ända till slutet. Då blev det slafs och Anders idéer var riktigt lockande, men jag tror det hade varit lite svårt att smuggla ut allt kött obemärkt. Nåväl. Vi upptäckte en oupptäckt finess med lungor dessutom.
Vi skar av en bit. Perfekt att ha i handen. Den är lite gosigt svampig och den är alltså ett perfekt substitut till stressbollar att klämma på!
Det roade jag mig med.

Nåväl. Resten av dagen var flippad efter bamba som inte blev bamba utan caféet vid Siba på Avenyn. Gott att kunna få lyxa till det så där.

Och när Sigrid fyller år får man självklart lyxa till det.

Ikväll blir det utgång dessutom. Respekt bland annat. Fast jag vet inte om jag orkar gå dit. Jag menar, det är nog jobbigt att gå med kryckor. Så vi väntar fortfarande med det ordentliga festandet. Men i alla fall.
GRATTIS till Sigrid!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket=D

Anonym sa...

Haha, men usch. :P