04 december 2006

Minnenas blogg

Åh. Minnen väcks till liv när jag snurrar min halsduk runt mig. Fryser lite grann, dessutom är det sjukt snyggt med halsduk.

Men minnen som sagt. Den doftar (kanske luktar om man inte gillar krutrök och liknande) som när man tänder bengaliska eldar. Lite grann krut, men inte riktigt så starkt. Och inte heller jättestarkt av svavel. Jag sitter och njuter av minnet av att inte kunna andas ordentligt och knappt se handen framför mig. Myspys på träläktaren som inte finns mer. Eller jo, den finns nog. Men inte länge till. Kommer aldrig mer få stå på östra stå. Det är vemod som fyller mig just nu. Men samtidigt glädje, för att en ny arena byggs upp och det skall vara den stora vändpunkten för jojo-laget GAIS som med storstilat spel tar hem Allsvenskan 2008 på Nya Gamla Ullevi (hoppas bara inte att arenan får det namnet).

Det kliar lite i näsan nu.

1 kommentar:

Sis sa...

Men den nya kan ju inte sno vårt namn heller!