04 december 2006

Ung pojke köper upp klubb

Det är lite lustigt att Härd äntligen tar upp ämnet på allvar i denna krönika.
Det ämne, jag spånat på i år och dagar, ja ända sedan jag visste att man kunde köpa en fotbollsklubb. Enda anledningen till att jag faktiskt inte skrivit något om min idé är nog att jag inte har kunnat stava till Roman Abramovitj tidigare.

Blir jag någon gång mångmiljardär på en sjukt bra idé likt Ingvar Kamprad, ja då kommer åtminstone ett par kronor spenderas på GAIS. Det vill jag lova. Det är ligger lite omoral i mitt tänk, och jag vet inte vad supportrarna skulle säga om GAIS plötsligt blev uppköpt. Men ger jag dem ett par spelare i absolut toppklass, en hypermodern - självägd arena och en seger i Champions League, då säger nog inte många emot.

Det är min dröm här i livet. Att göra andra människor glada. Som det ser ut nu, skulle hela fotbollssverige bli hysteriskt av glädjerus.

Inga kommentarer: