15 januari 2007

Kryckfri!

Det var en otrolig känsla av frihet som slog mig när jag klev på bussen i dag på väg till skolan. Utan kryckor till skolan för första gången på två månader. Den 20 november var senast jag sågs på skolan utan kryckor. Den 21 var en lördag och man gjorde högskoleprovet. Den 22 reste jag till USA och kom inte hem förrän den 11 november och på måndagen den 13 strax efter 10 på morgonen sövdes jag. Och sedan dess försatt på kryckor.
Vilken liten historia.

Men nu är ytterligare en del i min Operation: Come back, avklarad.
Och utan större problem dessutom.
Underbart.

Svenskan gick bra och Inger fortsätter att se positivt till mig.
Samhällen var.. hm.. svårförståelig, jag har inte hunnit acklimatisera mig till den danska dialekt Lis-Hanne innehar.
Och jag höll på att somna på idrottsfysiologin. Men annars är det bra. En baguette och en bussresa senare är jag fortfarande lika dåsig och trött.
Min vänstra bihåla gör ont dessutom, vilket är konstigt då jag inte har några som helst andra symptom på inflammation. Endast smärta.
Wierdo.

Nåväl. Nu ska jag inte klaga mer.
Jag är smått lycklig.
Blev glad för Anders skull också som fått kontrakt med Torslanda. Härligt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fick Anders kontrakt med Torslanda?? sa inte han i förra veckan att han skulle sluta?... och varför i helvete är man så fruktansvärt trött?.. var ju riktigt plågsamt jobbigt idag!
/Fredrik

Författaren sa...

RE Anonymous a.k.a. Fredrik
Japp, förra veckan trodde han ju inte att han skulle få något kontrakt, men han blev tydligen erbjuden ett ettårskontrakt i alla fall. Låter göttans.
Ja? Jag förstår inte heller att det ska vara så förbannat jobbigt just nu. Åh.

Anonym sa...

Michael lille vän du måste ha varit mycket trött när detta skrev.. Vi har ingen samhällskunskap längre utan religion. Dock vid närmare eftertanke hör man ingen direkt skilland på hennes tal så det kan ju ifs lika gärna vara samhällskunskap som hon pratar om...

Författaren sa...

RE sis
Ja, men du ser. Jag vet inte ens vilket ämne hon försöker undervisa i.