14 januari 2007

Otyglade barnprogram.

Hm. Jag har alltid velat lägga på en text till Björnes Magasin-jingeln, men jag har aldrig hittat rätt och det finns väl ingen välskriven text dit?

Men så ögnade jag igenom dagens Två Dagar-bilaga i GP och där läser jag snabbt om låtstölder och där kommenteras att melodislingan i Magnus Ugglas "Fula Gubbar" är oerhört lik något klassiskt stycke och dessutom är i princip densamma som introt på Björnes Magasin.

Så varje gång jag mot förmodan sett på Björnes Magasin har jag velat sjunga:

"Hej, hej snubbar fula gubbar
har nu bytt sin toning mot peruk.
Hej, hej snubbar gamla gubbar
av ålder blivit svårt reumatisk sjuk.
Styv å stel ut i sin kropp, utom just hans pillesnopp. Som tvärtom jämt é mjuk."

Inte konstigt att jag aldrig varit något stort fan av Björne.

Inga kommentarer: