26 februari 2007

Förståelse.

Åh. Finns det något värre än när människor, särskilt mammor, inte förstår ens stress och lägger än mer på ens axlar? Ja, klart att det finns värre saker. Men just nu känns det jättetungt.

Att ha ett matteprov i morgon som är lite över ens egna matematiska gränser är nog jobbigt det när man inte förstår speciellt mycket utan bara hoppas att ens tillknycklade uträkningar blir rätt.
Att sedan vara tvungen till att ordna i tvättstugan gör det tyngre.
När man senare blir utskälld för att man inte gör något åt röran av alla saker som skall in i mitt rum gör inte saken bättre.
Säger jag emot blir mamma ledsen och hatar sig själv. Om ett par timmar börjar det om igen.

Mer förståelse åt folket. Jag kommer att göra allting jag blir ombedd att göra men man måste också veta att jag lägger upp det på en prioritetslista.
Mycket mer förståelse åt folket.
Tack?

4 kommentarer:

Författaren sa...

Och innan ni kommenterar ungefär så här: "Sluta klaga, du har ju uppenbarligen tid att sitta och skriva blogg?" så måste jag bara få säga att detta är mitt utrymme att få säga vad jag vill och jag måste få ut tankarna på något vis. Annars stannar allt som frustration och frustration ekvalerar sämre fokus på de saker som är viktiga.

Anonym sa...

haha, hur kan du tro att någon skulle vara så okänslig oh kommentera så nedlåtande och opassande? (A)*rullar tummarna och visslar på rysslands nationalsång*

Anonym sa...

Jag förstår dig precis! Skit vad de alltid ska komma och kräva att man ska göra saker när man håller på med något viktigt! Klart man ser att hela rummet eller köket ser ut som hej kom och hjälp mig men man försöker verkligen få ihop allt men ibland orkar man helt enkelt inte! Det går liksom inte! Jag orkar iaf inte med de utan behöver min "fria" tid framför typ datorn för att göra ingenting och koppla av en stund! Så sluta klaga! Det kommer att bli gjort men kanske inte på sekunden!

Anonym sa...

Åh, jag vet, det är förjävvligt att ha alldeles för mycket att göra. Särskilt när någon man tycker om ber/tjatar om det. :/