26 februari 2007

Måndag avklarad.

Man måste skriva en blogg innan man börjar sitt pluggande. Bara för att rensa tankarna.

Svenska på morgonen. Höll mitt föredrag om boken jag läste igår. I och med att Inger var satt under tidspress satte hon oss under tidspress. Mitt i en mening bryter hon, och då har jag fortfarande halva kvar ungefär. Nåväl. Tror inte att det spelar så stor roll.

Religion. Alltså? Intressant lektion på ett vis. Jag och Anton kom fram till att man borde ha en teknisk kunnig som sitter vid videoapparaten hela tiden så att tid inte slösas bort. Teknikern sitter i en fågelbur och får ett kex när den gör som den blir tillsagd. Låter inte det lovande?
Och vi förstår varför ingen vill åka till Israel efter att ha lyssnat på Packat & Klart-reportern som gjort det inslag vi tittade på. De inlevelsefulla meningarna, säkerligen nedplitade av någon anlitad manusförfattare, lästes upp med en nedstämdhet som skulle göra en person, vilken tvingas referera sin kära sons begravning, grön av avund.
Vi hoppas han aldrig fick göra ett nytt reportage, i sanning.

Idrottsfysiologin blev rätt chillad. Satt och diskuterade huruvida Kungsörnen vinklat texterna om vad man skall äta varje dag. Det fanns roliga saker att ta upp. Men jag orkar inte ta upp det här. Sens moral var i alla fall att man inte skall tro att saker och ting är jättenyttiga för att det står att de är det. Man ska tänka ett steg längre, helt enkelt.
En Big Mac är till exempel alldeles utmärkt föda om man kanske väljer mörkt bröd istället för vitt. Det förödande stavas pommes frites och läsk. Byt mot morötter och mjölk så har du en riktigt bra måltid. Sedan ska man inte äta det för ofta heller. Och hur roligt låter det? Nästan pinsamt att beställa.

Nåväl. MVG fick jag i kursen. Känns härligt att veta det och så sade vi hejdå till Håkan för den här gången.

Nu sitter jag här och drar ut på detta för att slippa plugga matte. Bläh. Men jag måste. Och nu ska jag börja.
Nu.
Nu.
NU.

(förresten... missa för bövelen inte "Leende guldbruna ögon" ikväll klockan 20 på SVT. och.... jag börjar matteplugget NU!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

En mycket bra sammanfattning av dagen! Känns på någotvis som jag har upplevt samma saker :P

Anonym sa...

Kan inte annat än hålla med Fredrik!