16 februari 2007

Helt galet bra.

Middagen i går var en helt galen succé.
Min sorti blev desto sorgligare. Men det bryr vi oss inte om i dag!

I dag mår jag bättre än på mycket länge.
Allting har gått min väg verkar det som.
Mamma har tyckts glömma bort "Gud vad du sluddrar, gå och lägg dig!" från i går kväll. Mindre lyckat, men i dag sken hon som en sol och drabbades nästan av lyckorus när vi började gå igenom och slänga bort en del av alla mina leksaksbilar från när jag var liten. Nåväl, mindre i alla fall.

I väg till Dr. Sten Björnum för att göra tremånaderskontroll av knäet. Fick betyget MVG+ och det är inte helt fel. Jag blev utnämnd till en av hans bäst rehabiliterade patienter någonsin vid en tremånaderskontroll. Och då kan nämnas att han gjort samma operation på bland annat ett par allsvenska fotbollsspelare. Eftersom jag inte har varit världens bäste på att göra mina sjukgymnastikövningar hemma, så undrar jag hur det hade varit om jag suttit och gjort mina tradiga benlyft varje dag.
Jag får fortfarande inte springa, men att åka skidor är inga problem, vare sig det är utför eller längd. Längd är oerhört bra träning. Simning är det lite värre med, för där är det lite fel muskler, det är ju typ alla muskler, så det var nog inte att tänka på än faktiskt.

Det kändes ju underbart faktiskt. Gôtt mos.

När jag står och väntar på bussen hem, ringer mamma och berättar att pappa skickat en förfrågan om när man får bekräftelse på att man har vunnit i den där Pepsitävlingen.
Det verkar onekligen som att de har haft lite problem med dessa mejl men jag fick beskedet att jag faktiskt är vinnare av en Sony Ericsson W850. Den är på väg på posten.
Jag blev lycklig så in i norden. Ännu mer gôtt mos.

Nu har vi dessutom varit i väg och köpt tapeter och golv. Fantastiskt. Det blev inte de som jag egentligen bestämt mig för, men jag tror bara att det blir bättre.
Bilder kommer antagligen när rummet är färdigt så ge er till tåls.

Inga kommentarer: