27 mars 2007

AFRIKANSK KVINNA KLÄR I GULT

Afrikanska stora kvinnor är urgulliga när de ler.
Jag lekte lite som jag brukar göra ibland när jag ska hem. Jag tar sexan av någon anledning. Det finns roligt folk på just den vagnen. Dessutom är de nya italienska vagnarna riktigt härliga att åka med.

En mörkhyad och bastant kvinna kliver in i vagnen. På sig har hon en knallgul kycklingklänning (okej, endast det gula var kycklinganknutet) och på huvudet har hon en stor hatt i samma tyg som klänningen. Hon skulle lika gärna kunna ha varit drottning av Tanzania. Hon råkade stöta till mig, och för en sekund trodde jag att hon var den söta kvinnan i Ikeareklamen, när hon sade "Ursäkta mig" på samma go'a afrikanska svenska och gav mig ett leende som gick från örsnibb till örsnibb och trängde undan hennes haka.

En sån skulle man ha. Gjorde mig på så bra humör.

Inga kommentarer: