27 mars 2007

SENT MÅL DÄMPADE GLÄDJEN

Åkte till Borås och måste säga att jag blev smått imponerad av Borås Arenas akustik. Den något förvånande manstarka gaisklacken höll låda ordentligt under den andra halvlek jag hann se.

Provspelande albanen verkade riktigt bra, och han gjorde ett mål. Hoppas att han får en match till i alla fall. Brassen hade inte mycket att visa upp, men så fick han bara tjugo minuter när albanen drog på sig sin andra varning och blev utvisad.
Kom som sagt i halvlek och gratis underhållning är aldrig fel.
0-0 i halvlek också, så jag missade inte alltför mycket antar jag. Matchen slutade 2-2 efter Ekongslarv i sista minuter som ledde till ett kvitteringsmål för Elfsborg. Keene var rätt blek. Spelade egentligen lika bra som han gjorde i GAIS. Han är definitivt en av de mest överskattade spelarna i årets allsvenska skulle jag vilja hävda, även om jag helst sett honom i GAIS.

Årets mest underskattade spelare kan komma att finnas i GAIS. Toli Ponomarev - om han spelar lika bra som det jag såg. Rickard Ekunde måste få något typ av pris i år. Men den allra bästa spelaren den sista kvarten var definitivt Martin Dohlsten. Han kommer få ett riktigt stort genombrott om han får tillräckligt med speltid. Perfekt om inte annat att kasta in i andra halvlek för att kämpa. Han är inte den störste man har sett, men bättre slagskämpe får man leta efter.

Efter andra halvlek är jag lite lugnare. Och jag är fortfarande lite stum av gaisarnas överlägsna seger på läktaren. Inte flest, men vi lät bäst. Om akustiken blir lika bra på Nya Gamla Ullevi (signa Allianz som sponsor så kan man få mängder med pengar för att döpa den till Allianz Arena som har varit på tapeten, fast då med ett s.)

Inga kommentarer: