29 mars 2007

NÄRA ATT BLI KVÄVD AV SITT EGET SLEM

Fram med ett lager av Noskapin nu. Hostar som en hyena där skrattet har fastnat i halsen.
Man blir så sjukt trött av att gå på stan, inte sant?

Min dag kommer här.
Vaknade klockan sju. Snoozade till åttatiden när jag insåg att jag skulle infinna mig hos sjukgymnasten om en halvtimme. Med näsan och halsen full av tjockt slem var det jobbigt att stiga upp. Huvudet var liksom tyngre än resten av kroppen.
Sjukgymnastiken var som vanligt rätt chill. Jag snörvlade och hostade mig fram mellan maskinerna, men när jag väl ansträngde mig gick det bra. Ingen trötthetskänsla, men jag fick bevis på att min spänst i högerbenet är undermålig. Den är så dålig att en elefant med reumatism hoppar högre.

Hem igen för att duscha och sedan åka till religionslektionen och för att lämna in en del av projektarbetet. Blev pjutt, för provet gick mycket sämre än jag tänkt mig. Missuppfattade bland annat en fråga och ja. Men klart VG - men jag vill ha MVG i Religion A.
Nåväl.

Ut på stan för att köpa glass. Har blivit besatt av sorbeten på det där tiokronorsstället. Den är syndigt god. Träffade Nina också. Så jag åkte buss med henne hem.
Och nu har jag kommit ifatt verkligheten.

I dag är en riktigt skön dag. Men trots det har jag historialäxa plus att jag måste skriva ned alla de där svaren på instuderingsfrågorna på rätt papper. Om jag nu hittar det. Städa rummet också. Visst är det soft, och klockan är redan fem.

Inga kommentarer: