09 mars 2007

Tre hjärtan?

God morgon alla glada. Jag är inte särskilt pigg tyvärr. Började ju skriva om min recension i går runt halv tolv. Och när man sitter på msn finns det mängder av andra roliga saker att göra. Blev helt klar med text runt ett. Två sidor på en och en halv timme får anses som godkänt ändå. Och sedan layouten. Den blev jag klar med runt två. Nu har jag pappret i handen och undrar varför i helvete jag gjorde det. Men tja. Magnus kanske blir imponerad, eller åtminstone tycker att det är lite kul. Hoppas att det är tillräckligt bra för att han skall sätta tre hjärtan på arbetet. Det känns inte som det dock. Det är en snygg utsida. Insidan, njae.

Jag insåg i natt att jag verkligen skriver mycket mer motiverat om det är i artikelform jämfört med arbetesform. Det är otroliga skillnader på slutledningen i dokument ett och två. I ettan skrev jag bara för att jag måste. I tvåan skrev jag för att jag ville förmedla något till andra. Det känns mycket bättre.

Trots det blev jag lite säkrare på att jag vill gå någon typ av medialinje på högskola/universitet. Art Director verkar så sjukt roligt att arbeta med. Vi får se. Jag tror på det. Jag tror på mig själv. Sedan kan man ju plugga vidare till journalist på annat vis. Eller så behöver man inte det, och blir journalist ändå. Det funkar det med.

Inga kommentarer: