27 maj 2007

SPÄNNINGEN STIGER FÖR VAR MINUT

Jag sov alldeles för länge i dag. Somnade lite för sent. Vaknade lite för sent.
Men det gör ingenting. Söndag ändå.
Massor av fotboll på teve också.

Typ sista helgen av italiensk fotboll. Jag gråter inga floder. Men det blir väl lite tomt ändå.
Allsvenskan fyller inte ut den gigantiska kostym alla andra ligor har.

Jag blev något irriterad på den norske kommentator jag tvingades lyssna på under matchen mellan Ajax och AZ Alkmaar i den holländska champions league-playoffen. Han hade en monolog angående att AZ Alkmaar kunde maska hur mycket man ville när spelet var igång. När bollen var död, så tyckte han definitivt att domaren skulle stävja det hela. Det snackade han om, på norska, i fem minuter.
Jösses. Ajax vann matchen med 3-0 och sammanlagt 4-2. Kändes rättvist i alla fall.

Nu är jag sjukt pepp inför derbyt i morgon. Riktigt spänd på och se hur många göteborgare som faktiskt fattat att det är något stort på gång i morgon. Senaste siffran jag har hört, ligger på drygt 18000. Det är lite klent. Jag vill se över 30000 på plats i morgon.

2 kommentarer:

Sophie sa...

Grattis till studenten! När är den stora dagen?
/Uppsala-Sophie

Författaren sa...

sophie
Man tackar! På torsdag (den 31e) är det dags. Champagnefrukost väntar!