18 maj 2007

Whoopsy Daisies

Jag är sjukt trött. Men kan inte sova. Nu ska ni få höra orsaken.

Vaknade för en halvtimme upp på grund av ljudet från två glasflaskor som ställdes ned på mitt laminatgolv. Jag kunde höra en djup suck från mamma. I samma stund började kallsvetten rinna ned för min rygg.
En flaska vodka och en halv flaska whiskey var funnen.
Mamma lät måttligt road när hon pratade med pappa och klagade över gener i släkten. "Han vet väl vad som kan hända?", tjatade hon på pappa som yrvaket svarade tillbaka med ett mumlande. Pappa är mer tålig i vuxenhetsfrågor än mamma. Det tycker jag om. Men det är mamma som tar diskussionerna efteråt. Det tycker jag inte om.
Nu när de har åkt iväg, kunde jag öppna ögonen och titta vid sidan av min säng där de två flaskorna verklighetsflykt stod och väntade på mig. Tyvärr hade de med sig en lapp där det stod att mamma hade hittat dem och nu väntade sig en (trovärdig) förklaring.

Jahapp. Det blir till att berätta som det var då. "Rödluvan kom på besök i lackunderkläder i går eftermiddag och smiskade upp mig i brygga. Som tack för den lilla akten gav hon mig de här två flaskorna och den ena hade hon redan börja smutta på. Själv är jag nykterist sedan 18 år tillbaka."

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA men gud gubben.. du e ju så körd :P satane perkele vad surt.. men oj så roligt det e :P

Lycka till!

Btw, suger vår vadslagning så in i helvete.. Du får komma på ngt roligare att betta om..

Anonym sa...

Säg att det är inför balen, funkar alltid. :P Och att det är till lfer än dig..

Anonym sa...

LYCKAT...eller inte!
Du överlever nog, du kan alltid skylla på mig... eller ngn annan som dina föräldrar inte vet om.
Bra idé...
Men du är ju trots allt över arton och kan göra vad du vill med ditt liv?!
PS. Jag finner ingen länk till min blogg :(