20 juni 2007

DET ÄR SVÅRT ATT FÖRSTÅ ANGEREDSKA

Hittills har jag fått arbeta mestadels stående på jobbet. Mycket städ och helt enkelt vaktmästarjobb.
I dag var det ombytta roller. Jag fick för det första sitta vid datorn och göra klart min hjälpmedelslista. Sortera upp alla rollatorer och toasitsförhöjningar och dynor och griptänger. Det är inte klokt hur många olika typer av hjälpmedel det finns. Alla har artikelnummer och jag skulle få struktur på en inte så vidare strukturerad lista och dessutom med gamla artikelnummer.
Det tog fram till lunch.
Efter lunch fick jag sitta i receptionen och ta emot patienter. Det är inte klokt vad tyst alla pratar i Angered. Alla pratar med brytning också. Det är inte så jävla lätt att få Rahid Gzhimeadho att komma till rätt person när han pratar tystare än en myra och dessutom med brytning. Jag hade lite problem. Jag tycker om frikort. Även om de kan vara svårläsliga.
Nåväl.

I morgon är det midsommarlunch. Myspys. Så jag får väl jobba med det på förmiddagen.
Åker på den beryktade husvagnssemestern också. Spännande. Not.

1 kommentar:

Anonym sa...

Adioos?

glad(överskattad) midsommar på dej!.