19 juni 2007

EN KOPIA

Det var en helt okej dag på jobbet även i dag.
I går kväll råkade jag dock glömma bort att ta ur linserna vilket gjorde att jag inte fick någon speciellt djup sömn och vaknade upp med ihopklibbade ögon. Sånt är inte kul, och det är svårt att plocka ur linser som halvt cementerats fast fram på ögongloberna.

Förresten har jag en Erik på mitt jobb. Nej, han heter inte Erik, men väl Henrik. Men han beter sig som ärkenörden och hunken Erik ifrån min gamla klass. Enda skillnaden är nog egentligen förutom ålder och så där att Eriks mage buktar ut och kommer snart utvecklas till ölkagge. Henriks mage buktar inåt av tvättbrädan. Men till sättet är de exakt likadana. Skrämmande, och det såg och hörde jag från första sekund. Han är trevlig i alla fall.

Apropå gamla klassen pågår det någon form av klassträff i kväll på Hovåsbadet. Jag kan inte komma, känner mig inte riktigt kry. Lite feber och mår lite dåligt. Kan ha med vätskebrist och hunger att göra.
Nej. Sluta vara så jäkla personlig nu.
Later.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi saknade dig på hovåsbadet! Det var ganska dött med folk, men ändå trevligt, även om jag redan är hemma nu vid 9.

Författaren sa...

fredrik
Aww. Så länge det dyker upp någon så blir det trevligt. Nu måste jag bli frisk så jag inte missar fler get togethers. Jag vill inte missa mys..?

Anonym sa...

Åwh stackarn... säker på att du mår liiite bättre nu va,, när någon tycker synd.;P
påtal om vätskebrist har ni inte såndär vatten"auotomat" (med vanligt vatten och kolsyrat där du jobbar...) de har iaf vi.. brukar taa hälften hälften. vinnande konceptet sen käka massa frukt sjukt mycket frukt när fruktbilen kommer.. så vätske och vitamin brist lär jag inte få de närmsta veckorna.

härligt!
ta hand om dej!