12 juni 2007

ETT ÅR GAMMALT PENSIONÄRSSVETT

I dag är det bara tjugotre grader utanför mitt fönster.
Det är bara tjugosex innanför det, jämfört med otroliga tjugosju i går.

Nu har jag börjat komma in i jobbet lite mer. Det är lite mer fritt fram att göra vad jag vill så länge det är väsentligt för mitt jobb. Att lukta på blommorna ingår alltså inte. Tyvärr.
Veronika är inte bara söt, hon är trevlig också. Dessutom bor hon på Eriksberg. Hon opererade knät för fem månader sedan efter att ha förstört korsbandet under en fotbollsmatch. Hm. Jag börjar bli rädd. Synd att hon har pojkvän. Hrrm.
Jag hoppas ni såg att min harkling var för att understryka att jag inte var allvarlig.

Påbörjade arbetet med att skura de mellan femtio och sextio drygt två kvadratmeterstora gummimattorna som har sugit åt sig allt svett man kan tänka sig komma från allt som oftast pensionärers kroppar. Förra året var det en annan praktikant som gjorde det. Den här sommaren, ja det har ni väl redan listat ut.
Dessutom håller jag på att omstrukturera deras hjälpmedelsregister på bästa möjliga sätt. I dag står allting på en blandad lista och så kan man naturligtvis inte ha det när Agda behöver en extra skruv till korgen som skall fästas på hennes rollator.
Jag tror jag ska sno med mig en Easyglide-matta hem. Man ska tydligen ha dem i sängen så att man lättare kan vrida och röra sig i sängen. Tänk er ett lakan utan friktion. Jävlar vad roligt man kan ha i sänghalmen. Ensam.

Nu ska jag fortsätta städa och diska, göra mig än mer svettig så jag får duscha ordentligt innan det blir sängdags typ.

Hela dan får, han arbeta,
Han får jobba,
Han får streta,
Putsa, diska, tvätta, damma,
Varje dag är det detsamma

Men jag har inga möss som syr en balklänning till mig.

Inga kommentarer: