11 juni 2007

FÖRSTA DAGEN PÅ JOBBET

Det är konstant 27 grader i mitt rum. Det går inte att kyla ned det mer. Ibland tycker man inte alls om tegelhus.

Jobbet gick galant för att vara första dagen.
Fick tampas med en skurtrasa. Fastnade papper fick plockas loss ur kopiatorn. Tonern tog slut i nyss omtalade maskin, och det fanns ingen refill vilket gjorde mitt arbete något svårare. En annan dag. Köket togs om hand och jag kände mig allmänt duktig.
Stod och strimlade papper i tre timmar med en maskin som blev överhettad var femte minut på grund av mitt malande.
Det är inte jättesvårt, mitt jobb. Men det är tamejfan inte lätt. Det är jobbigt, så in i norden när alla drar och sliter i en. Gör dittan, gör dattan.
Dessutom i den hetta som vi har. Jag längtar till regnet. Hoppas det inte blir regn på torsdag. Då ska jag på hembesök.

Hoppas inte det regnar på fredag. Lisa Miskovsky spelar på Liseberg. Party.
Nu ska jag sova ännu mer.

Inga kommentarer: