06 juni 2007

STÖRTSKÖN VANDRING

Det finns speciella dagar.
Och inte så speciella dagar.
I dag visar termometern att det är 26,5 grader varmt i skuggan. Ja, egentligen är det bara skugga i dag för solen orkar inte tränga igenom det tjocka molntäcket som lagt sig över staden. Några enstaka solstrålar har jag sett. Det är trots allt en helt underbart vacker dag. Exemplarisk för fotografering. Det insåg inte jag innan jag var ute och gick nere på Eriksberg. Jag tror inte jag varit med om någon skönare vandring. Inte på just detta promenadstråk.
Mycket folk och leenden överallt. Som en riktigt go nationaldag.

Dessutom har jag en snyggdag. Jag känner mig riktigt jävla snygg. Ingen liten putmage, som jag annars har en tendens att få eftersom jag inte äter regelbundna frukostar. I dag åt jag, om än en ensidig och ganska liten, frukost och herregud vad jag kände mig uppumpad. Dessutom efter mina krafttag med hantlarna kände jag mig ännu bättre. Ingenting kan stoppa mig. Jo. Coca-Cola och en chokladboll. Jävlar, vad sugen jag blev.

Inga kommentarer: