09 juni 2007

VÄLKOMMEN HEM

Det var underbart väder på nationaldagen för... två år sedan?
Det är underbart väder i dag. Koppling: Nationaldagen för två år sedan var det sista gången vi göteborgare fick se Ostindiefararen Götheborg III segla. I dag kom den åter hem. Jag var så klart ute med kameran.

Tvek på hur bra korten egentligen blev. Den stekande solen gjorde att varenda liten dammpartikel i luften syntes. Men det kan man photoshoppa bort.
I skuggan är det nu 29.6 grader varmt. I solen känns det precis som i Prag för ett antal veckor sedan. Man svettas av att bara sitta upp. Jag skakar av uttorkning, så jag bäljar i mig vatten just nu. Det borde fyllot på bussen också gjort. Han kunde inte sitta upp, utan gled av sätet så fort bussen accelererade.

Det är också roligt att se hur blodådrorna kommer fram tydligare på mina fingrar nu när jag använder händerna vid tangentbordet. Blodet svischar fram i en otrolig hastighet inbillar jag mig. Snabbare än vilken formel1-bil som helst.

Inga kommentarer: