04 juli 2007

JOBBERBJUDAN

Jag hade räknat med att jobbet skulle ta slut nu på fredag. Planerat att baka kärleksmums och så vidare. Men nu gick de planerna åt pipsvängen.

Nej, jag blev inte sparkad för att ha surfat porr på jobbet. Det har jag inte ens gjort, det vore förargligt att bli sparkad för det då.

Chefen för regionen Nordost kom fram till mig under lunchen och frågade mig om jag ville bli tillsvidareanställd med timlön under sommaren.
Tja, sa jag. Jag får lägga om planerna lite men visst. Just nu ser det ut som att jag stannar hemma från Östersund en vecka längre än mamma och pappa.
På Rehab är de nämligen en personal kort i receptionen hela nästa vecka och där kan jag nu fylla ut denna viktiga plats. Och istället åker jag tåg till Östersund nästa fredag kväll.
Lite mer pengar i kassan alltså.
Dessutom finns möjligheten att jag behövs i augusti också. Troligtvis kan jag sköta likadana uppgifter då, vilket ger mig mer klirr hos banken och stoppning i madrassen. Skulle jag plugga i Göteborg till hösten finns kanske möjligheten att rycka in till hösten också. Men först och främst kommer jag vara anställd sommaren ut.
I morgon tackar jag ja. Det ser ju dessutom bättre ut att ha ett annat epitet än "Feriepraktikant".

Grym självförtroendeboost att få jobb erbjuden till sig, i stället för att få springa runt och leta. Jag känner mig som Silverfisken, fast i lågbudget version.

2 kommentarer:

Sophie sa...

Grattis! Det där lät ju heltrevligt. :)

Anonym sa...

Grattis! =D Låter ju alldeles utmärkt för din del! =D