31 juli 2007

KRYDDIG HÖST

Jobbet var inte mer än en riktigt seg historia i dag. Inte många patienter. Ingen öppen mottagning och inga häpnadsväckande incidenter. Däremot en del flams. Det finns en del fördomar kvar hos oss i Angered där en sloven, två kineser, en svensk och en finska pratade om badklädsel. Stor humor utspelades i receptionen då patienterna uteblev.

Jag läste inte ens tidningen i dag. Jag ville helt enkelt inte se mer utav Dimes jättetabbe.

Och annars då? Sigrid och jag har planerat England.
För ja, jag har accepterat min plats i Brighton. Engelsk Grundkurs. A-Level. For Fuck Sake.
Kursen startar på min födelsedag (jippie. eller inte!), den tredje september, och final exams är den tolfte december. Samma månad skall Sigrid försöka dra med mig på Spice Girls återföreningskonsert i London.
Jag kan tänka mig att gå bara för sakens skull. Det är trots allt något rätt unikt. Som relativt få svenskar kommer uppleva? Så ja, varför inte. Jag kan ju alltid ta med iPoden och lyssna på Franz Ferdinand, Metallica eller Säkert!.

Snart sova. Sedan återigen jobb i morgon. Upp klockan sex för att duscha och frukosta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart Michael! Jag ska direkt börja leta biljetter!