31 juli 2007

NÄRHET ÄR EN RÄTTIGHET

Det kan vara ett rent helvete att vara singel i Östersund. Det har jag i alla fall fått uppleva under denna helg utav Storsjöyra. Genpoolen Jämtland berikats med måste vara något som huvudansvarige för skapelsen jobbat extra hårt med. Var man än går på Yranområdet kan man ge sig tusan på att man kommer hitta någon man aldrig blir trött att titta på. Det gäller i alla fall hos det kvinnliga könet.

Jag har sedan länge konstaterat det faktum att min tjejsmak representeras av norrländskt blod och i synnerhet östersundskt sådant. Det är så klart inget krav att man ska vara från norrland för att bli min flickvän, men det är ingen nackdel.

Att gå på yran innebär för mig bra musik och massor utav kringflackande då ens kusin med vänner drar med en överallt på galna tivoliupptåg.

Var man än styr sina steg på Yran ser man söta tjejer. Många är redan upptagna, men det finns antagligen hur många som helst som är lika desperat efter mys. Bara det att jag inte har modet att bara gå fram till någon och bjuda upp till dans (läs: spontant festivalhångel). Därför är det ett rent helvete att vara singel i Östersund. Och framförallt på Yran då kärleken flödar i gathörn, bakom träd och i buskar. Man blir helt enkelt avundsjuk på de själar som varsamt behandlar varandra med ömhet och åtrå.

Ett lesbiskt par satte sig bredvid mig strax innan Fibes, oh Fibes! skulle till att spela. Jag kunde inte hjälpa att mina tankar snabbt som blixten drog sig mot det som utspelades inför mina ögon för ett par månader sedan. Då jag blev singel igen. Det var då alla fragment av tankar som spunnit runt i mitt huvud om söta tjejer från Östersund tråcklades ihop till denna text tagen ur mitt arma huvud.

Lite ledsnare klev jag upp efter ett par låtar och fixade skjuts hem genom ett sms till en alltför snäll pappa.

Det där att vara väldigt nära någon är något jag saknar oerhört. Att få röra vid någon lite lätt men med så mycket kärlek. Det är en fantastisk känsla som alla borde få uppleva dygnet runt. Men det kommer väl i den där perfekta världen vi förgäves strävar mot.

Ligga i en säng och lyssna på musik eller se på teve efter skolan tillsammans med någon man har lite extra känslor för. Låta fingrarna dansa över den andres arm en stund och bara visa att man bryr sig om. Det är oändligt vackert. Kärlek är en konst och konst lär ju bara bli bättre med åren.

Jag är inte desperat efter en flickvän, jag är desperat efter den fina känslan. Men den är svår att hitta utan flickvän eller pojkvän. Närhet kallas det visst. Närhet vill jag ha. Varje dag nu.

Inga kommentarer: