02 juli 2007

SNART ÖSTERSUND; SNARTARE SÖMN

Jag vill sova. Men det går inte. Så fort jag stänger ögonen slungas ögonlocken upp igen likt en trilskande rullgardin.

Det är faktiskt juli nu. Jag har inte känt någon riktig sommar sedan studenten. Det var i och för sig grymt skönt att ta studenten med fantastiskt väder och det var väl helt okej veckorna efter också. Där underskattade jag. Men grejen var ju den att jag började jobba en vecka efter studenten och det blir inte särskilt mycket utesittande då. Ingenting alls faktiskt. När man kommer hem är man tröttare och långsammare än en sengångarerektion. Eller så vill inte solen vara med längre.

Göteborgsvädret skall vad jag har hört bli bedrövligt i juli. Ingen kanonsommar alls. Hoppas att det blir bättre i norr då, för det finns ingenting tråkigare än regniga dagar hos mormor. Kanske kan spendera lite tid hos andra istället. Det röstar vi för.
Har inte bestämt mig för om jag ska köpa tredagars för yran i år, eller om jag bara går dit en dag. I så fall känns första dagen rätt given, med Folkparksturnén som huvudattraktion. De som reser folkparkerna land och rike runt är Moneybrother (<3), style="font-weight: bold;">Torsdag
Moneybrother <3
Säkert! <3
Gogol Bordello
Snook
Lillasyster
Lasse Lindh <3

Fredag
The Hives <3
Timbuktu
The Tough Alliance
Of Montreal <3


Lördag

Mando Diao <3
Anna Ternheim
Fibes, Oh Fibes <3

Timo Räisänen

Så fort jag får tag på exakta tider får jag försöka reda ut det hela. 850 för tredagars. 425 för endags. Så antingen är det tre eller en dag som gäller. Två dagar vore ju fruktansvärt onödigt.
Jag tror det kommer att bli bra hur jag än gör. Och så länge jag inte blir för full. Men det ska jag ju väl kunna fixa, eh?

Och för övrigt är Säkert! och Moneybrother givna att se, så torsdag eller hela paketet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hela paketet!

Anonym sa...

Jo, det verkar ju grymt skumt att det du skrev försvann ^^ Hur som helst så är jag riktigt jäkla avundsjuk på att du ska se Hives i Östersund. (För det måste du, köp tredagars!) Gaah! Så om du hör någon konstigt, oförklarigt ljud så är det nog bara jag som vibrerar av avundsjuka ;D