12 augusti 2007

BORTBLÅST FÖRSVARSSPEL

Det annars så stabila försvarsspelet var som bortblåst utan Ekong och Hedinsson på mittfältet. När hela backlinjen blev passiv blev det hyperfarligt varje gång Henrik Larsson och Razak Omotoyossi anföll. Fantastiska anfallare, måste jag medge.

GAIS anfallsspel höll i alla fall Allsvensk klass, men avsluten blev alltid för tama.
Jag ser fram emot Elfsborgsmatchen då de förhoppningsvis tvingas koncentrera sig på Valencia och Champions League-äventyret.

Men sämst var nog absolut gaisklacken. Jag har aldrig hört maken på tystnad från så många. Pinsamt att bli utsjungna utav den helsingborgska klacken. Och inte ens avsaknaden av tak, för akustikens skull, är en giltig ursäkt.

Men eftersom jag inte hade någon bra känsla inför matchen är jag inte allt för nedslagen. Det enda som irriterar är att man har så förbannat svårt att sätta chanserna. Wanderson lovar mer inför framtiden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

VA fan hände. varför varför. få väl fa*en ta och köra över pisssseeskitlaget.
HAT till HIF klacken btw. jäwla leggister är vad dem är..

Författaren sa...

vanda
Jävligt bra fråga. Jag har inte den blekaste.