30 augusti 2007

FRÄCKA FREDAG

Samtalet gick fint. Mycket enklare än jag trodde. Hon pratade och jag lyssnade. Jag skulle helst ta en taxi. Det är enklast. Kommer man ju fram till dörren och allt.
Dessutom är det inte långt. Typ tjeckresan, fast den gick i och för sig endast på 30 spänn. Nu lär den gå på minst det tiodubbla?
Men saker och ting har fått mig sjukt stressad nu. Det är ett par dagar kvar. Jag har massvis med tid. Fast egentligen inte. I morgon går all tid till att vara social i princip, vilket jag i och för sig inte tycker speciellt illa om men ändå.

Checklista för i morgon.
[X] Köpa studentlitteratur på Akademibokhandeln i Vasastan - slöseri med pengar.
[X] Hitta något kul till värdfamiljen - de måste ju faktiskt stå ut med mig.
[X] Klippa mig - oj, så välbehövligt.
[X] Luncha med Sigrid, Soheil och Wictoria.
[ ] Åka hem och umgås med mamma lite - annars blir hon hispig igen. (Hon var inte ens hemma.)
[X] PC klockan 20 22:30. Kom om ni vill. Det finns nog plats, efter vårt stora manfall. Drinkar 44 spänn någon? Sista kvällen med gänget minus ohövligt folk som ej behagar dyka upp.
[X] Vad som helst kan/kommer/ska hända. Helst innan man somnar.

I oktober får vi ny bil. Jag vill också vara med. Det är nog största missen jag gör. Det och missandet av konserthösten som verkar bli grym i Göteborg. Men framförallt vill jag sitta i bilen som kommer se ut nåt sånt här inuti:

I likeo. Bild: Volvocars.com

11 kommentarer:

Anonym sa...

Köp en osthyvel.

eknander sa...

Så det är på PC man ska vara imorrn då eller :P puss

Marcus sa...

En dalahäst! Köp med en dalahäst! :D Användbar, rolig, fin att se på, och typisk svensk. Ja, den uppfyller nästan alla kraven åtminstone.

Unknown sa...

oh herre min skapare.. ge mig den bilen tack :)

dessutom var de flesta vännerna duktiga och dök upp idag! tack vare mig.. (och hilda på ngt hörn.. hihi)

Författaren sa...

tc
Det hade i och för sig varit något, men jag körde mer på Marcus idé faktiskt.

eknander
Efter många om och men blev det ju det.

marcus
Jag gjorde faktiskt nästan det ju! Jag köpte en handduk/duk (Ja, Sigrid jag härmade dig typ.) med dalahästar och kurbits och allt sånt där äktsvenskt. Och den här hästen kan man torka sig med! Alla krav äro uppfyllda.

soheil
Mjo, älska Volvos skandinaviska design.
Helt sanslöst vad ni lurade oss. Jag blev fan deprimerad över att ingen skulle komma. Och så gör ni så här. Näe, man kan nog inte lita på någon i den här världen.

Sevy sa...

Meh! Du skulle inte köpt böckerna på Akademibokhandeln. Det är ju sjukt dyrt där. Stundentbokhandeln är mycket billigare. Hur mycket fick du betala för böckerna?

Författaren sa...

lilly
Njae, inte för mig. Eller ja, det hade blivit lika dyrt ungefär. Ex: Jag beställde An introduction to English Grammar-boken för 317 kr på Bokus.se istället för 360 på Studentbokhandeln. Däremot så kommer jag antagligen tappa den vinsten på att de inte hade den dyra boken hemma här - utan måste fixa den i Brighton.

Sevy sa...

Okej. Jag blev heeeelt deprimerad igår när jag köpte mina böcker. Det gick loss på nästan 1700kr.

"Ähhmmm... Tar ni kort??"
:D

Författaren sa...

lilly
Ja, det kommer nog gå loss på det för mig med. Jösses, heja studielån (suck). Haha.

Marcus sa...

Moahahaha! Jag kommer troligtvis i all evighet gnugga in att du valde mitt alternativ framför TCs, _varje_ gång jag träffar henne. Oooooh, what a rush! :D

Ha det bra i England och fortsätt blogga! Mitt mål är att börja blogga lika regelbundet och ofta som dig, och då är det ju bättre att jag börjar skriva mer än att du skriver mindre.

Författaren sa...

marcus
Se det som en jackpot i tävlingen den där enda gången vi träffats IRL! Du har precis vunnit hela balunsen! Jag tackar och önskar dig minst lika bra här i Sverige, och jag ska blogga så mycket jag kan. Ser väldigt gärna att du skriver oftare! Vi ses om... Lång tid. Någon gång, någonstans.