01 september 2007

SISTA KVÄLLEN MED GÄNGET... PÅ ETT TAG

Det är riktigt svårt att förklara hur gårdagen utspelade sig. Jag skall göra ett tappert försök.
Så bli inte alltför sur om jag missat någon detalj.

Bakgrundshistoria:
Jag och Sigrid åker till Brighton på söndag. Jag fyller år på måndag. Vi var självklart tvungna att ta farväl av alla på något vis. Vi har i två, tre veckor sagt till folk att komma på fredagen. Vi går ut och har det trevligt. Men en efter en har tackat nej på grund av vitt spridda anledningar. Till slut såg det endast ut som om jag, Sigrid, TC, Andreas och Nina skulle dyka upp på PC.
Och för att Solle och Wictoria skulle få säga hej då en sista gång, lunchade Sigrid och jag med dem...

Vi satte oss ned på det där stället, man inte har en aning om vad det heter men man vet när man säger att det är tjugo meter högt tak, vilket också är i glas, en gigantisk väggmålning med bland annat Tyska Kyrkan och en söt råtta och så stans godaste tex mex-tallrik?
Vi åt tex mex-tallriken och var glada. Eller ja, jag och Sigrid var nog lite deprimerade över att nästan ingen skulle komma till kvällen.
Solle försöker tvinga mig att vara kvar i stan, och åka hem till Sigrid senare. Jag tvekar eftersom jag har lovat mamma att umgås med henne så mycket jag kan. Jag får lov att åka hem, och Solle viskar en hemlighet till mig. Jag blir uppfylld av gigantisk lycka, kan knappt sluta le och det är nästan så en tår faller från min ögonvrå. Jag spelar plötsligt med i skådespelet. Som uppdragen ur publiken mitt i den bästa av pjäser och kramar Solle som om jag aldrig skulle se honom igen.

Småskrattar hela vägen hem, men kommer in i en tom lägenhet. Tom på människor i alla fall, mamma och pappa är och handlar. Hela min, redan tidigare dåliga, anledning till att inte följa med till Sigrid blev riktigt usel. Nina ringer - hon ska till PC mellan 20 och 21 som det var sagt. Andreas skickar sms och är där klockan åtta tillsammans med TC. Sigrid ringer: "Kom nu fort, alla är här!" skyndar hon sig att säga med glädjetårar som är så tydliga att man kan höra dem.
Jag ringer Nina och säger att jag inte kommer förrän senare. Skickar sms till Andreas där jag förklarar att vi kommer senare, men sup på - jag kommer ikapp. Ringer mamma och säger att jag måste sticka och hon är överraskande lugn.
Sigrid far hämtar mig och en kvart senare jublas det när jag kommer in genom dörren.
Kramkalas och god mat och en söt födelsedagspresent från Anton i form av en bok med mängder av saker jag måste göra - innan jag dör eller i England är frågan. I like.
Överraskningsmiddag i scensatt av Hilda, Sigrids lillasyster, och Solle och alla andra som lurat oss. Tacos och tårta! Kalas.
Under ett antal timmar på eftermiddagen, då vi lunchade hade alla andra hjälpt till, fixat och donat. Varit allmänt underbara, helt enkelt.

Att alla lyckats lura oss med både utsökta (Anton) och, låt oss säga, mindre bra (Hjalmar) bortförklaringar imponerar stort på mig.
Men vänta lite här nu, har vi inte glömt några. Jo, TC, Andreas och Nina såklart. Vi kommer inte iväg till PC förrän klockan är halv elva. Då finns där redan en full Andreas och en TC och Nina som tar det relativt lugnt. En Michaela dyker upp på vägen också.
Andreas försöker få mig att komma ikapp i drickandet och Solles födelsedagspresent till mig och avskedspresent är att ge mig allt jag pekar på.

Jag stjäl Killing Zoes listsystem.
Första rundan.
2 flaskor öl + lakritsshot. (gratis)
Andra rundan.
1 flaska öl + lakritsshot. (gratis)
Tredje rundan.
1 flaska öl + 2 hallonshot + 1 tequila från Jenny. (gratis)
Fjärde rundan.
1 P 2-drink + 1 lakritsshot (50:-)

Och nu har jag troligen glömt något.
Gratis är riktigt bra.
Vi hade det i alla fall otroligt trevligt, och kvällen blev lyckad trots våra stora farhågor om det motsatta tidigare under dagen.
Tack allihopa som gjorde det möjligt. Det var sjukt värt.
TACK!

2 kommentarer:

Sophie sa...

Ha det underbart i England och grattis på födelsedagen (lite i förskott)! Du fortsätter väl att blogga? :)

Författaren sa...

sophie
Tack så mycket! Jag ska göra mitt bästa för att ha det underbart och även försöka blogga så mycket jag bara kan!