01 september 2007

BRIGHTON NÄSTA

Nu börjar det kännas ordentligt i magen. Jag trycker i mig mat för att inte vara förskräckligt hungrig i morgon bitti.
Om sisådär nio timmar lyfter planet från Landvetter.
Två timmar senare svensk tid landar vi på Heathrow.
London. Storstad. Jätte till storstad.

Brighton är inte lika stort. Ungefär som Göteborg för att ge en ungefärlig hint.
Inget Göteborg på över tre månader. Inget Sverige på över tre månader. På ett vis känns det som att jag redan upplevt det, det känns inte farligt - men sedan inser jag. Jag har aldrig varit utanför Sveriges gränser längre än tre veckor. Har antagligen inte varit ifrån mamma och pappa längre än en vecka.

Det är skumt.
Jag lyssnar på en låt till. Skall försöka blogga så mycket jag bara kan. Internet finns på skolan, förhoppningsvis även där jag bor.
Tyvärr är det överpris på internet från mobilen (85kr/min) vilket gör att det inte blir något bilderbloggande.

Jag sjunger med i Maia Hirasawas Gothenburg och städar undan mitt svenska liv. Det ligger i en låda under sängen och väntar på mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN! Hoppas att ni har det underbart. Puss puss

Anonym sa...

Grattis! (:

Marcus sa...

Grattis i efterskott, säger jag då med minst lika mycket eftertryck! =P

Författaren sa...

tc
Tack! och extra tack for mejlet ocksa!

vanda
Tack!

marcus
Lika mycket eftertryck i mitt tack!