01 augusti 2007

JAG, EN RÅNARES DRÖM

Förresten var jag bara lite nervös när jag vandrade över Angereds Torg med en påse i handen. Inte vilken påse som helst heller.
Nej, inget vitt pulver eller sånt.
Men en påse med över 12 000 kronor i.
"Råna mig inte. Råna mig inte. Råna mig inte." mumlade jag tyst för mig själv samtidigt som jag gick till Posten för att lägga upp påsen på bänken och låta den stackars saten på andra sidan säkerhetsglaset räkna ihop pengarna. Men han var en liten jävel på att räkna och det gick fort som attan.
Så jag kunde gå därifrån med tusen kronor i tjugolappar istället. Det måste vara djävulens påfund att kräva 80 kronor i patientavgift per besök.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kör iväg en hel del större summor från mitt jobb ibland.. Får inte säga exakt.. Men jag kan ju nämna att det rör sig om x antal mer tiotusenkronor än du hade. Läskigt så man dör.

Författaren sa...

tc
Men hallå? Jag pratade med min sekreterarkollega i dag och hon berättade att vi egentligen har värdetransporter för våra kontantinsättningar (som vanligtvis är ungefär dubbelt så stora men du vet, sommartider hej hej!). Borde inte ni alltid ha det med så stora summor?