18 augusti 2007

NAVID ÄR SNYGGARE ÄN NÅGONSIN

Navid hade inga problem att få med sig publiken. Ja, det vill säga alla utom en. Stupfull med konstiga stödjebandage kring kroppen stod han och gormade.

Navid: "Vi har haft det lite tufft ett tag. Då och då, bandet och jag."
Stupfulle mannen: "AAH! DET kan jag förstå"

Som tur är har Navid humor och skrattar gott åt honom och tackar för förståelsen.

Navid igen lite senare. "Det är 50 % punk. 50 % rebeller och 10 % mannen där borta."

Han var snyggare än någonsin och jag blev ursinnigt förbannad på min kamera som valde att lägga av mitt i tredje låten. Men min ilska omvandlades snabbt till energi som sprutades ut i benen som gungade i gång till baktakt. De dansade ännu mer och till slut fanns inte ens någon ilska över den bedrövliga förlusten för GAIS tidigare i dag.

Göteborg var idylliskt i dag. Skön sommarvärme och vänliga ansikten. Till och med fyllot på bussen som hade med sig sin cykel och gitarr med sig in, var vänlig i ansiktsuttrycket.
Nu ska jag titta till vad jag ändå fick ur kameran. Som nu för övrigt fungerar efter att ha gjort en reset.

Inga kommentarer: