29 augusti 2007

ORDNUNG

Jag har en dold fetisch för statistik och enkäter. Därför slänger jag upp den här här. Svara bara. Anonymt eller inte.
Via mejl eller inte. Gör det bara.

1. Hur gammal är du?

2. Vart bor du?

3. Vad gör du på dagarna (pluggar, jobbar, arbetslös, pensionär etc)?

4. Hur länge har du läst (i know, kan vara svårt att minnas, men ungefär)?

5. Nämn fem andra bloggar som du besöker regelbundet.

6. Nämn i tur och ordning tre filmer/böcker/musikartister du gillar.

7. Har vi träffats IRL (in real life)?

8. Varför läser du, vad är bra/dåligt med bloggen, minns du något inlägg som du tyckte särsklit bra/dåligt om?

9. Vilken var den första blogg du fastnade för?

10. Vilken är din favoritprodukt på systembolaget?

Svara som en kommentar eller maila svaret till michael.lagercrantz@hotmail.com om du inte vill utlämna dig i kommentarsfältet. Kom igen, orka för min skull!

[snodd från Skräpclownen]

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är FÖRST! :D

1. 19 år ung.

2. Elevatornobody.

3. Franksa på halvfart (from idag, AAAH) och jobbar en sisådär 15h/veckan.

4. Ingen som hels uppfattning, länge. Sen början nästan tror jag.

5. Marcus, Silverfisken, Nina, öhm?, öhm?

6. 3 filmer: "a lovesong for boby long", "en långvarig förlovning" och "v för vendetta".
3 böcker: (Sjukt svårt att bara välja tre!) Alla böcker av Anna Gavalda men kanske främst "Tillsammans är man mindre ensam", "Jenny" av Jonas Gardell och "Alkemisten" av Paulo Coelho.
3 musikartister: The ark, Loke, Navid

7. Annars har jag kraftiga hallucinationer.

8. För att jag är fast. Jag vill veta vad du pysslar med och din skrivarstil gjorde att jag fastnade totalt. Beroendeframmkallande I say.

9. Du kan nog ta åt dig all äran.

10. Bacardi melon eller passoa.

Författaren sa...

Hm. Jag kan ju i och för sig göra den själv också, även om jag inte är först - Grattis TC. Bara för sakens skull.

1. 19 om 5 dagar

2. Hisingen luktar gräs, mamma.

3. Packar för att plugga i England.

4. Ehm. Dum fråga.

5. Silverfisken, TC, Navid, Bella, Vanda. (och massa mer.)

6. Filmer Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Fever Pitch och Goal!.
Böcker Jpod (Douglas Coupland), Liftarens Guide Till Galaxen (Douglas Adams) och High Fidelity (Nick Hornby).
Musik Bruce Springsteen, Navid Modiri och Säkert!

7. Konstigt vore annars.

8. Jag redigerar och korrigerar texten, that's why. Och jag har en fin gräns då jag antingen älskar eller hatar det jag skrivit.

9. Virtanens nedlagda. Silverfisken återupplivade "passionen".

10. God tjeckisk öl eller material till Irish Banana.

Unknown sa...

1. God knows.. MOHAHA.. nåväl, sextusenåttahundrafemtiosex dagar ung..

2. Typ, nära havet, och då menar jag inte den jävla förorenade älven du brukar bada i..

3. Just nu? Typ, leker. Om en vecka? Plugga nationalekonomi, matematik och kanske jobba lite.. Om tio år? Pensionär.

4. Eh, då du började skriva.. Du tvingade mig. Men det är chill.

5. a, min egna
b, Alex Schulman
c, Navid Modiri
VÄNTA NU?! Vem fan har sagt att jag besöker DIN regelbundet?!

6. Film: The Heavenly Kid
Grease
The Sting
Bok: JPod
AH, jag gillar för många!
Musik: Anna Ternheim
Ebba Grön (!!)
Navid Modiri
Laleh
America
Helena Josefsson
Micke from Sweden
The Postal Service
The Sounds
Infected Mushroom <3<3<3

7. Ja, jag brukar tvinga dig att träffa mig på stan lite då och då..

8. Ja, det du skrev här om dan om din skada var cepebra.. Annars är väl alla inlägg som innehåller orden "Solle", "Soheil", "Sollan", "SolleBolle" eller liknande fett grymma.. Aja, så skriver du väl bra också.

9. Min egna. Som ingen läser. Som jag inte skriver något i. Som inte har några besökare men som jag ändå besöker varje dag för att se om något har hänt.. För övrigt brukar jag inte fastna för bloggar.

10. Någon random vodka.

Tack och hej, leverpastej!

Anonym sa...

1. 18
2. på den rätta sidan och sedan blir de la brighton ett litet slag
3. går runt å fixar... Snart blir de pluggande
4. immer
5. sibaritaz, saranonstop, nina, hjalmar, jenny
6. filmer: skönheten & Odjuret, The phantom of the opera,
Böcker: mersmak, en geishas memoarer, lifarens guide till galaxen
musik: omöjligt att välja!
7. ja
8. a) du skriver grymt b) jag kan själv vara omnämnd nån gång ibland vilket alltid är trevligt c) känner dig d) vill ha koll på vad sjutton du har för dig egentligen;)
9. du ligger nog bra till för den posten, fast de vart ju inte denna utan någon av dina andra som du började med
10. ser jag ut som att jag får handla där:O kan ju inte svara på de då!

Anonym sa...

åheew, okeej. just fr u then.
1. 17 snart 18.. ahaha feburari. alal
2 skåneland , en bit norr om helsingborg.
3. HAhAH de undrar jag också nää men pluggar, sam 2:a året.
4. tjaaao till och från i säkert två år? om inte mer.. fast mera på sista tiden då jag insett din storhet i att skriva (Suuuug åt dej berömm)
5.ebbas på vr, johannes på vr, mischa, anna, meva.. mfl.
6. nämen vilka ffrågor, är inte så särskilt kulturell av mej meeen ska fösök slå dit med nån bok, små citroner gula, kajsa ingmarsson och osa, denise rudberg, bästa bcker jag läst(lästa i sommar) film? har ingen sådär direkt i huvuet, hurm men helst lätta komedier med massa kääääärlek, . men även allvarliga, typ thrillers .
ROBBIE WILLAMS är kung,
coldplay
jack johnssoon
sen mste jag såklart skriva IDOOOLA också. hahaha!
7. näääääe:/
8. Har nämnt det tidigare men skadas väl inte va att nämna det igen, du skriver otroligt slååående och bra. din blanding är godis både sur och söt (huue?). keeeep it up.
9. hjäälp de här mååste ju säkert vara år och dag sedan. donno:S
10. JAG FÅR INTE HANDLA PÅ SYSTEMET! Sen dricker jah inte
alkohol så det blir lite svårt att välja? nåt tips tills min 18 år dag? (;

Anonym sa...

Meeh, jag skrev ju den här skiten och sen bidde det ngt fel och allt imploderade 8nästan iaf). Så om du får två mer eller mindre identiska kommentarer från mig kan du ju få ta bort den du gillar minst.

Nytt försök:

1. 18

2. I min säng i ett ganska mörkt och lätt illaluktande rum. Fråga mig på måndag och jag svarar i min säng i ett ganska mörkt och illaluktande (?) rum i Innsbruck.

3. Ser på Bones, Buffy, Family Guy & Scrubs. Om några dagar förbyts det mot heltidsstudier av det tyska språket, litteraturen mm mm. Kort sagt tyska <3.

4. Tror jag började hänga här i våras någon gång.

5. Silverfisken (who doesn't?), Jenny, Sigrid, Makan, CM

6. Filmer: "Eternal Sunshine of the Spotless Mind", "Vanilla Sky", "True Romance"

Böcker: "Liftarens Guide till Galaxen" - Douglas Adams, "Brott och Straff" - Fjodor Dostojevskij, "Last Chance Saloon" - Marian Keyes

Artister: The Killers, Eels, Annika Norlin

7. Det har vi. Onekligen.

8. Du har ett skönt språk och skriver ofta. Me like.

9. Det var nog någons (läs Jennys) virtuella dagbok på den gamla hederliga lunarstormstiden.

10. Jag har ännu inte provat mig igenom ens en procentandel av vad som finns där, så jag svarar istället Rikards hemmagjorda Tyrkisk Pepparvodka.

Pauline sa...

1. 21 (och jäklar vad gammalt det låter i mina öron)
2. Lund! :D
3. Pluggar för lite, festar för mycket, hänger med vänner och lär mig spela gitarr
4. sen du började kommentera hos mig
5. Killing Zoe, Navid, samt Susanne, Fanny och Anders fr min länklista.
6. Film: Equilibrium, About A Boy, Amelie från Montmartre. Böcker: JPod (obviously, haha). The Salmon of Doubt av Douglas Adams och En Geishas Memoarer.
Musik: Timo Räisänen, Marit Bergman, Oasis
7. tror icke
8. jag brukor skumma fotbollsinläggen - fast inte de självupplevda. mest för att jag inte har koll på fotboll... Men jag gillar din stil. Very addictive
9. vilken klyscha... men Silverfisken
10. Jag är okräsen.. Men tänkte börja utforska ölutbudet lite mer i höst :)