28 september 2007

DÖDA ELLER STÄRKA

Jag tror jag ska sluta läsa folks jävla bloggar.
Har inte gjort det på ett tag nu i och med att jag inte har speciellt mycket tillgång till Internet här i Brighton. Började läsa lite bloggar nu, men insåg bara elaka fakta och blev nedstämd. Läste mina egna inlägg för att minnas och gåshuden har inte lagt sig ännu. Det kan även vara det faktum att det är pissväder utanför fönstret. Men framförallt är det nog den elaka faktan som spökar.

Massor utav minnen, men det är svårt att datera dem och då kan det plötsligt bli lögner.
Gah. Ville ju glömma.
Bli en ny bättre människa är definitivt ett mål med att vara här i Brighton, kanske kan man lyckas men det är nog inte det enklaste. Jag äter mörk choklad och dricker Guinness. Alltid en början.

Mycket ska man ha gjort här i livet och allt som inte dödar skall ju stärka en. Låt oss hoppas att det är sant. Låt oss bevisa att det är sant.

Jag har i alla fall gjort mitt livs första riktiga tenta.
Och i går såg jag på Green Street. Galet bra testosteronrulle.
Och jag skrattade mig halvt fordärvad i förrgår, liggandes på golvet, när jag testade TC's lilla present som jag har hittat här. Ta det lugnt, det är inte underkläder, även om "testade" låter lite kul.

Just nu i Brighton är det lite nedstämt, men det skall bli party ikväll. Det kör vi på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men, men, men, men, men vaaa? Present? Till moi? Nu blir jag ju JÄTTENYFIKEN förstår du väl?!

Författaren sa...

tc
Mhm, en present till lilla du. Du far den nar/om du kommer hit!

Marcus sa...

Jag tänkte dra ett dåligt skämt om fula gubbar som lockar med presenter och godis, men jag låter bli. Ni kan dock skratta ändå, om ni vill. =P

Författaren sa...

marcus
Hum, nog for att det finns en hel del fula gubbar i alla former och smaker, men ingen ger en presenter eller godis har. Ingen som stott pa mig i alla fall. Mest roka-pa-grejor erbjuds. Men jag skrattar at ditt daliga skamt som den oerhort siande man jag nastan ar.