23 oktober 2007

DATORHELVETE

Måndag

Inte heller från Inet via telefon kunde jag få någon hjälp. Känns ännu tyngre. Han var i alla fall ärlig och gav mig inte allt för mycket hopp. Antingen är det ett oerhört intelligent virus eller så är det så att datorn har ett hårdvarufel som gjort en självreset. Hittade nämligen ett program på datorn som skall kunna göra det den precis gjort, ställt om till fabriksinställningar och raderat alla personliga filer på C-disken. Gött!

Idiotdator om den har gjort så utan att fråga mig om lov.

Jag vill bara ligga på stranden och ha skrivit Song of Solomon själv, eftersom då skulle jag förstå precis vad den går ut på. Bara få ligga på stranden och titta på stjärnorna och se månen spegla sig i havet. Hitta någon slags harmoni igen. Just nu är den försvunnen med så mycket annat.

Åh ljug, ljug och kyss mig hårt en sista gång, inga röda ögon låt oss ta oss för vad vi var världens bästa djävla flört och sommarens sista smak.

Life these days is rough; it’ll knock you down and beat you up. But it’s just a roller coaster anyway.

För det ordnar sig med lite socker på.

Världen den har alltid varit lika grå

Besvikelse följs av besvikelse så

Varför inte bara hälla lite socker på?

Det löser på sikt.

Inga kommentarer: