23 oktober 2007

DATORKRASCH

Söndag.

Det här var inte en bra dag om man säger så.

Seg som sjutton och min dator kraschade. Allt borta och mina datorkunskaper får inte tillbaka filerna. Hela datorn gjorde en reset efter att ha hängt sig.

Alla inställningar är bortblåsta och alla filer i mappen Mina Dokument, inklusive texter, musik, filmer och framförallt foton från det senaste halvåret går inte att komma åt. Finns inte längre. Borttappade.

Mitt liv känns det som.

Inte det jag lever i nuet, men minnena. Kanske inte den absolut bästa tiden i mitt liv, och kanske inte lika intressant som tiden här i England men det är ändå djävligt tungt.

Lämna in den hos en reparatör känns inte värt eftersom Windows är på svenska och därför blir det knepigt för någon indier i England att sköta den. Men det ordnar sig. Mitt liv står inte och väger på detta. En dator är ju opersonlig ändå, hur mycket HP än vill få motsatsen att vara sanning.

Grattis Erika till körkortet! Det var dagens ljuspunkt att läsa det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Aww din lille stackare =/ Tack så väldigt mycke:) Nu är vägarna farliga här hemma :P Det är bara tråkigt att inte ha någon att prata med. Sköt om dig mickevännen! kram erika