15 november 2007

GRAMMAR HIT OCH GRAMMAR DIT

Det ligger en lite orolig känsla runt omkring mig. Min aura, om man tror på sådant, är i halvt upplösningstillstånd. Hjärnan säger att det här kan jag ju. Sinnet är oroligt och vilset i grammatikträsket. I morgon efter klockan tio får det banne mig firas. Med gympass och storhandling på Tesco eller ASDA. ASDA, som jag för övrigt upptäckte var en del av Walmart-familjen och dem har man hört rätt mycket trist om. Även om den Walmart jag var in i, i USA var av klart godkänd B&W-klass.
Apropå USA är i alla fall min iPod levererad till Eden Prairie utanför Minneapolis hos min mammas kusin. Nu är de upp till dem att skeppa över den till Sverige.
Ännu en hemlängtansfaktor, även om de inte är många. Mammas mat är en stor sådan, Sigrid får ursäkta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu sårar du mig! Gör jag så hemsk mat?:(

Författaren sa...

sis
Nej då, det är inget fel på din mat! Den är god, men det är alltid något speciellt med mammas mat.

Anonym sa...

Sigrid!
Om du skaffar dig en unge kommer din mat genast att bli mammas mat!

Anonym sa...

Det är dags att komma hem snart. Punkt slut. Vissa här saknar dig.

Författaren sa...

tc
Snart kommer jag hem! Den sjuttonde december ju! Mindre än en månad kvar! Då bokar jag in dig på en fika under dagarna 18-21 så tar vi en fika i julshoppingsstressen!