16 november 2007

TENTASKIT

Det blir mycket skit i rubrikerna men så var nog det här det största antiklimaxet i hela mitt liv.
Jag fick chansen att öva in nästintill hela vår grammtiktenta i går. Men jag tog den inte. Kollade igenom övningsprovet Mårten hade fått ut av Anita och var nöjd med att se att det var ungefär likadana frågor som de andra två övningsproven. Bland andra Sigrid tog chansen att öva in frågorna ordentligt. Och vilken vinstlott hon och några andra drog.
Bläddrar förbi försättsbladet och vad ser jag, frågor med exempel precis likadana som övningsprovet. Bläddrar vidare och fortsätter känna igen frågorna. Det är två eller tre frågor där exempelmeningarna är utbytta, men resten är precis likadant. Samma frågor, samma svar.
Sigrid kunde svaren utantill.
Fusk.

Jag kunde inga svar utantill, bara kände igen frågorna. Nu tror jag i och för sig att Sigrid ändå skulle fått VG, men det här är bara löjligt.
Mina färdigheter inom engelsk grammatik ska ge mig i alla fall ett G, men det känns surt att ha hållt provet i handen 15 timmar innan man sitter i salen och nu veta att om man gått igenom svaren där hade man lätt haft ett VG.

Nu går vi till Falmer Bar och ska äta och dricka gott till lunch.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mr M!
Sannerligen frustrerande. Men tänk på murgrönan!

Författaren sa...

anonym
Murgröna, murgröna hopp hopp hopp!