17 november 2007

VILKET FYND

Min näsa visslar när den snörvlar. Något pinsamt i den stora läktarsal där vi punkterade våra VOC/MCT-test. Jag tror faktiskt att jag har chans på VG. Den del av testet där man testar sin vokabulär känns ungefär som förra gången. Det kan ha gått åt skogen om inte en del chansningar har gått in. Grammatikdelen vore det faktiskt förargligt om jag inte höjt mig på, efter allt mitt pluggande.

Känns fel att vara här på en regnig lördagmorgon, men vad skulle jag annars göra?
Sitta och dricka frukostte i soffan hemma? Troligen. Vad ska jag göra nu, nu när vi inte har något att plugga på förutom Written Proficiency och Text & Culture, både engelsk och amerikansk.

Strosade runt i North Lanes med Hanna i går, och som vanligt hittar man mycket i alla secondhandbutikerna men det är sällan något passar eller kanske är värt priset - men igår. Dirty Harry's på Sydney Street hade väldigt mycket roligt. Hittade en snygg mörkblå zip-tröja med blå och röda revärer och ett diskret "USA"-tryck på bröstet. Så galet snygg att jag provade den och kollade på prislappen. Endast fem pund! Ett riktigt kap. Jag var tvungen och den blir bara snyggare och snyggare. Den växer.
Pizza Hut-Quick Home Delivery med tidigare nämnda flicka och Astrid senare på kvällen. Nåja, inte var det speciellt snabbt, men det var Home Delivery i alla fall. Och riktigt gott.

I kväll blir det Miami(?) där vi kanske kan streama Spanien - Sverige. Jag håller på och blir sjuk och ska ta det väldigt lugnt. Min plånbok tycker om när jag tar det lugnt. Och inte minst mamma gör det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mr M!
När man håller på att bli sjuk ska man knarka C-vitamin!

Anonym sa...

azaah. 3-0 vad hände ? jag såg inte matchen, kunde inteeee :S men 3-0 hahahah.

ARRIBA ESPAAAAAANA ! :D

Författaren sa...

anonym
Åh! Det skulle ju jag köpa på Sainsbury's. Det instruerade Hanna om också! Får gå förbi Tesco Express på hemvägen och kolla utbud.

vanda
Sverige var sämre än någonsin helt enkelt. Såg ut som om man ville förlora. Eller man ville inte kämpa för att ens försöka putsa till siffrorna. Dåligt.